woensdag 11 oktober 2017

Haakidee.....

Hoi, iedereen en vooral de creatievelingen.

Ik ben van plan om op dit blog geregeld uitleg en leuke ideeen te gaan posten van creatieve ideeen.

Ik heb vandaag een leuk idee om een kaart of onderzetter te maken. Ik hou ervan om te hergebruiken en weer iets nieuws te maken van oude dingen. Dus deze eerste keer ga ik uitleg geven hoe je van een oud prentenboek een leuke kaart/onderzetter maakt.
Snijd van een oud boek met dikke kartonnen pagina's: vierkantjes (9x9cm) voor een onderzetter of rechthoeken (14x9cm) voor een kaart. Maak op 1 cm van de rand om de twee cm. gaatjes met een gaatjestang. (Zie foto3)
Neem een bijpassende kleur haakkatoen en neem een haaknaald die door de gaatjes past. Ik heb nummer 2,5 gebruikt. Hecht aan de kaart met een halve vaste door een gaatje (foto 4) en haak de eerste ronde alsvolgt:
Drie lossen en in het volgende gaatje een halve vaste, herhaal dit steeds. In de bocht herhaal je dit drie keer (zie foto 5).
Als je rond bent sluit de toer met een halve vaste. Haak in elke boogje:☆ een vaste,  een half stokje, een stokje, een dubbel stokje, een stokje, een half stokje,  een vaste. Haak in de volgende boog een halve vaste☆. Herhaal van ☆-☆(foto 7)In de bochten doe je alsvolgt: een v, een half st, een st, een dubbel st, in boogje twee van de bocht: een dubbel st, een st, een half st, een vaste.(foto 8). Ga door tot je rond bent.Hecht af en stop de draadjes in. Je kunt evt een label aan je kaart hangen waar je iets op kunt schrijven.
Ik hoop dat je plezier hebt met het maken van mijn eerste PimperSil-haakidee.
Groetjes Silvia
( PimperSil )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.